vrijdag 19 november 2010

 Projectplan
Om goed op schema te blijven maken we een wekelijkse planningen. Hierbij stellen we deadlines aan. We stellen taakverdelingen in aan de hand van onze persoonlijke kwaliteiten. Maar het is niet zo alles individueel wordt gemaakt, want tenslotte moet de partner leren van het werk wat de ander heeft gemaakt. Voor de onderwerpen waar we beide minder kennis van hebben besluiten we om het samen te maken.

Van de vijf thema’s hebben we gekozen voor “Sport jij ook?” oftewel jongeren stimuleren om te gaan sporten. Hier wordt de doelgroep natuurlijk beperkt met de woord jongeren. Hiervoor is het noodzakelijk om een rode draad te geven voor hoe we het gaan aanpakken, het is handig om als begin een stappenplan te schrijven, waardoor het overzichtelijk wordt hoe we de doelgroep gaan benaderen en uiteindelijk de doelgroep tot actie te laten ondernemen.

Nadat we onze doelgroep hebben bepaald, gaan we kijken hoe we de doelgroep gaan benaderen. Hiervoor passen we de AIDA-formule toe. Deze formule bestaat uit 4 onderwerpen, nadat we deze hebben beschreven met betrekking tot onze doelgroep, helpt het ons om beslissingen te nemen. De formule bestaat uit:
  • Attention
  • Intrest
  • Desire
  • Action

De formule kunnen we als het ware op alles toepassen, zoals verkoopteksten, emails etc. Ook zorgt de formule ervoor om minder creatief te zijn in de opbouw van teksten. Een strategie dus wat ons helpt met het brainstormen en genereren van ideeen. Alsnog gebruiken we verschillende brainstorm technieken om op unieke ideeen te komen. Een techniek kan zijn dat we bijvoorbeeld juist de tegenovergestelde gaan denken en dan de ideeen spiegelen.


Week 1 Visueel Verslag

11-11-10


2 Thema’s kiezen

9-11-10
Week 2 Blog aanmaken

9-11-10


Onderzoeksresultaten

17-11-10


Projectplan

16-11-10


Samenwerkingscontract

8-11-10
Week 3 Doelstelling uitschrijven

22-11-10


Collage doelgroep

24-11-10


Uitwerken gekozen boodschap

24-11-10


Keuze overige ondersteunende
media dragers


22-11-10 ideeën
24-11-10 Kiezen
Week 4 (Visueel) Verslag van: onderzoek 1-12-10


*Kijk naar week 4 voor duidelijkheid elementaire uitvoering van concept 1-12-10




ondersteunende media 1-12-10




combinatie van elementen 1-12-10
Week 5 Ontwerp schetsen website en overige media

8-12-10


Overzicht gekozen media, met toepassing of onderbouwing

7-12-10
Week 6 Verdere uitwerking van week 5

15-12-10
Week 7 Concept presentatie

20-12-10
Week 8 Eindpresentatie

11-01-11
Week 9 Feedback

20-01-11
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten